Men det är en sak som är lite udda. När jag inte mäter pH-nivån alls, utan bara lägger de vita kristallerna i min mätkolv i frysen, får jag dubbelt så mycket rena vita kristaller. Idag gjorde jag nästan samma mängd reagenser, och på samma sätt, MEN jag titrerade pH-nivån till 7, jag fick bara hälften av kristallerna. Jag tror att det är något med detta. Nu på kvällen satte jag bara de lama 20 ml:s kristallerna i frysen, och de är orange! hälften av det ser ut som att bara få olja, men jag kollade just att det finns någon form av reaktion mellan den orange lösningen och det övre lagret vita kristaller som har dykt upp på cirka 10 minuter. Jag har kommit till slutsatsen att när du gör aldol med syra och du får basiska kristaller och inte titrerar pH-nivån alls, får du dubbel eller trippel mängd metylfenylbutenon, och när det är över natten i frysen, dumpar du oljan i det övre lagret, och det är det. Så från och med nu rekommenderar jag inte titrering på pH-nivå.
P.S Jag är ledsen, jag gjorde lite Methcathinone idag och jag är så trött, så jag är ledsen för den otydliga texten.
Ska gå och lägga mig nu.