AB-CHMINACA pyrolysprodukter

G.Patton

Expert
Solutions
3
Reaction score
3,540
Deals
1

YZ7aQNBtvp

Inledning

Cannabis är den vanligaste missbrukssubstansen i USA. Ökad tillgänglighet till följd av legaliseringssträvanden och minskad uppfattning om skadeverkningar har korrelerat med ökad användning. Även om rökning av cannabis i form av en cigarett (joint) eller i en pipa fortfarande är de vanligaste metoderna för användning, har anpassning av elektroniska cigaretter (e-cigaretter) för att förånga e-vätskor med cannabisextrakt blivit allt populärare, särskilt bland ungdomar och unga vuxna som kan förånga cannabisolja eller vax som innehåller höga koncentrationer av Δ 9-tetrahydrocannabinol (THC), den primära psykoaktiva beståndsdelen i cannabisväxten. Denna uppåtgående trend för cannabisprodukter som förångas kommer sannolikt att fortsätta eftersom nästan hälften av delstaterna i USA har antagit lagar som tillåter laglig medicinsk användning och/eller rekreationsanvändning av cannabis. Dessutom har det rapporterats om användning av e-cigaretter för att leverera syntetiska cannabinoider som AB-CHMINACA (CAS-nummer 1185887-21-1; ibland felaktigt kallat "fejkmarijuana", "spice" eller "örtrökelse") i aerosol. Det finns ingen information i litteraturen om effekterna av pyrolysprodukterna från AB-CHMINACA. Beteendemässiga och toxikologiska konsekvenser av att använda dessa föreningar är fortfarande sparsamt studerade. I den här artikeln kan du läsa om uppvärmningsprocessen och termisk nedbrytning av ämnen vid rökning.

Eftersom det inte är möjligt att undersöka effekterna av okarakteriserade syntetiska cannabinoider hos människor, har mycket av den forskning som undersöker farmakologin hos dessa föreningar utförts på djur. Trots att rökning är den vanligaste administreringsvägen hos människor har den mesta prekliniska forskningen hittills använt sig av injicerad THC eller andra cannabinoider, med endast ett fåtal undantag. I vissa studier har man använt intravenös administrering, vilket kan möjliggöra en snabb effekt, såsom observeras efter rökning av syntetiska cannabinoidprodukter, men i de flesta beteendestudier har man använt intraperitoneala eller subkutana injektioner. Under metabolismen sker kemiska förändringar, och vissa metaboliter av syntetiska cannabinoider ger andra in vivo-effekter än deras modersubstanser. Dessutom kan upphettning eller förbränning av syntetiska cannabinoider genom vaping eller rökning förändra själva kemikalierna, liksom nedbrytning under förvaring. Djurmodeller som använder inhalation som en mer översättningsrelevant administreringsväg kan vara användbara för att avgränsa dessa faktorer, vilket i sin tur kan underlätta mer exakta förutsägelser av effekterna av syntetiska cannabinoider hos människor.

Oui0jX2bJr

Termisk nedbryt
ning av AB-CHMINACA till dess föreslagna observerade pyrolytiska produkter

Forskare valde att undersöka effekterna av utvalda syntetiska cannabinoider (CP 55,940, AB-CHMINACA, XLR-11 och JWH-018) som hade högre affinitet och i vissa fall högre styrka jämfört med THC. AB-CHMINACA ,XLR-11 och JWH-018 har rapporterats förekomma i produkter som innehåller "falsk marijuana". Möjligheten att använda inhalation är viktig för cannabinoidforskning av flera skäl: (1) legalisering av marijuana för rekreation och medicinering på delstatsnivå har ökat den potentiella exponeringen, (2) större likvärdighet i administreringsväg mellan människor och i prekliniska modeller kan förbättra resultatens översättningsrelevans, och (3) vissa av de toxikologiska eller andra hälsoeffekterna (lungor) av drogmissbruk är sannolikt specifika för inhalation och kanske inte upptäcks i studier som använder andra administreringsvägar.
TxWjDPrQuA
Förutsedda metaboliter av AB-CHMINACA. Metaboliter genereras från fyra förutsedda metaboliska omvandlingar - (1) hydroxylering av cyklohexylringen, (2) hydrolys av terminal amid, (3) hydrolys av intern amid och (4) hydroxylering/oxidation av isopropylgruppen. Förkortningarna hänvisar till numreringen av de förutspådda metaboliterna (M) som gjordes i kronologisk ordning (M1 och M2).

Slutsats

Sammanfattningsvis har syntetiska cannabinoider som ursprungligen utvecklades som forskningsverktyg eller som kandidatläkemedel avletts till missbruk i form av produkter märkta med sådana termer som "växtbaserad rökelse", "falskt ogräs", "spice" och "K2". AB-CHMINACA, AB-PINACA och FUBIMINA. Resultaten av den aktuella studien visar att de farmakologiska effekterna av AB-CHMINACA, AB-PINACA och FUBIMINA överlappar de av psykoaktiva cannabinoider från olika kemiska klasser, inklusive Δ9-THC, JWH-018, CP47,497 och WIN55,212-2. Var och en av dessa tre föreningar binder till och aktiverar CB1- och CB2-cannabinoidreceptorer, producerar en karakteristisk tetrad av cannabimimetiska effekter hos möss och producerar dosberoende ökningar av svaret på den Δ9-THC-associerade öppningen i Δ9-THC-diskriminering.

En primär skillnad mellan föreningarna är deras styrka, med rangordning av styrka som är korrelerad med deras CB1-receptorbindningsaffiniteter: FUBIMINA < Δ9-THC < AB-PINACA < AB-CHMINACA. Det är anmärkningsvärt att alla dessa tre föreningar är högeffektiva agonister i [35S]GTPγS-bindningsanalysen, jämfört med den låga partiella agonismen hos Δ9-THC. Ironiskt nog är AB-PINACA och AB-CHMINACA av potentiellt intresse för forskarsamhället som forskningsverktyg på grund av deras unika kemiska strukturer och deras höga CB1-receptoreffekter (dvs. >CP55,940).

När du använder AB-CHMINACA måste du överväga dess potenta effekt. Ta också hänsyn till det faktum att produkterna från pyrolys och dess metabolism i kroppen kan detekteras i urin och blod. Detta kan vara viktigt för de personer som regelbundet genomgår läkarundersökningar för droger
.

Last edited by a moderator:

Ali Newman

Don't buy from me
New Member
Reaction score
4
Alla betrodda leverantörer av färdiga produkter

LeiTruth

Don't buy from me
Resident
Reaction score
9
Jag funderade på precis samma sak.
Det verkar som om ingen har detta på någon av de fem ledande darknetmarknaderna.
Det finns till och med människor som kampanjar för dessa falska löften om att få "K2-papper" i fängelse bara för att de såg det på någon "To Catch a Smuggler" TV-show.

flightrcs

Arested
Member
Reaction score
50
Jag gör färdiga produkter och jag är den största tillverkningen från syntetiska cannabinoider runt om i Europa kolla på vår webbplats the-frcs.is :)

Wrinkler

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
12
FRCS har en bra deal på prover. Jag beställde min skickad till USA. Mitt paket har skickats och CLEARED CUSTOMS =). Min erfarenhet har varit underbar med flightrcs.
Jag har kämpat och kämpat i 2 år sedan förbudet mot noids. Jag kan inte tacka flightrcs tillräckligt för flexibilitet och kundsupport.

flightrcs

Arested
Member
Reaction score
50
Hej bro, jag är glad att veta det! Jag är här för dig och alla noids huvuden :D

Chmpire

Buying through escrow
New seller
Language
🇺🇸
Reaction score
75
Deals
2
☹️

LeiTruth

Don't buy from me
Resident
Reaction score
9
Er webbplats verkar inte fungera för mig, och tillåter till och med Cloudfare att göra saker under min huv som jag inte vill veta av.