Synthese van fenylaceton (P2P) uit benzaldehyde met butanon Ik heb een vraag Chemische berekening en pH-daling

Felix34-73

Don't buy from me
New Member
Reaction score
14
p2p chemisch
80 ml benzaldehyde 80 ml methylethylketon
160 ml zuiver water chlorform 64+64
240 g natriumbicarbonaat|240 g magnesiumsulfaat
800ml ijsazijn 104gr 50% waterstofperoxide
240gr magnesiumsulfaat
800 ml zuiver water 400 ml chloroform
48 g natriumhydroxide 200 ml gedestilleerd water 80 ml chloroform
240 g magnesiumsulfaat
Is deze chemische berekening correct?
-----------------------------------------------
Moet ik de pH verlagen met water en natriumbicarbonaat of alleen natriumbicarbonaat gebruiken?

Felix34-73

Don't buy from me
New Member
Reaction score
14
Voor het pH-neutrale proces zal ik natriumcarbonaat + hoeveel Gr gebruiken, ik zal de pH in de scheitrechter neutraal maken, ik kan het scarbonaat en watermengsel direct in de oplossing maken en het op pH 7 brengen.

gmo

Don't buy from me
Resident
Reaction score
5

View previous replies…

billythekid

Don't buy from me
New Member
Reaction score
5
Het gebruik van water in deze reactie zal een slechte opbrengst geven, en het gevormde p2p zal hydrolyseren en is dan gevoelig voor condensatie met p2p/zichzelf, wat een lagere opbrengst veroorzaakt.
https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0040403902016295

billythekid

Don't buy from me
New Member
Reaction score
5
niet te vergeten dat het toevoegen van water het azijnzuur zal laten reageren met het bicarbonaat

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
90
Ik heb Felix' post niet echt begrepen. Als je het hebt over Baeyer-Williger:

Ik gebruik altijd natriumcarbonaat om een neutrale oplossing te maken. Als ik de pH in BV-oxidatie verhoog naar minder zuur, of neutraal, maakt dat het perazijnzuur of performinezuur minder reactief, en dat voorkomt een klein beetje van die nevenreacties, zoals het doen zonder externe warmte ook voorkomt dat ze ontstaan (niet 100%). Dat is wat ik heb geleerd van Rhodium Archives over perzuuroxidaties. Die carbonaten reageren anders niet met tenminste die twee perzuren. Als het natriumcarbonaat reageert met een azijnzuuroplossing, produceert het natriumacetaat, dat ook iets goeds, of in ieder geval niets slechts te maken heeft met de oxidatiereactie. Ik weet het niet meer.

billythekid

Don't buy from me
New Member
Reaction score
5
Je moet meer informatie geven, bijvoorbeeld wat is het proces dat je van plan bent, want ik kan je nu al vertellen dat als je gewoon alles door elkaar mengt, je niets anders dan een grote puinhoop zult maken.