Question P2P fenylazijnzuur synthese zonder azijnzuuranhydride?

kitboy

Don't buy from me
Resident
Language
🇪🇸
Reaction score
8
Kan iemand mij helpen? Azijnzuuranhydride is moeilijk te verkrijgen en de gemakkelijkste manier om het te produceren is te vervuild met zwavelchloriden.

fidelis

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
468
"Loodacetaat werkt zeker en ik ben ervan overtuigd dat calciumacetaat/fenylacetaat net zo effectief is. IJzerzouten zouden werken voor ketonsynthese uit gemengde carbonzuren. Maar het echte antwoord is: Buisoven" (uit deze reddit post)

nuttige vespiary discussie, als u geïnteresseerd ^_^

Ranof

Moderator in Iran section
Employee
Reaction score
49
Hallo,

Waarschijnlijk staat azijnzuuranhydride in jouw land onder strenge controle, zonder welke je fenylaceton wilt synthetiseren uit fenylazijnzuur.
Synthese van azijnzuuranhydride is eenvoudig, maar als je er geen tijd voor hebt, volg dan de onderstaande methode.

Benodigde materialen
Fenylazijnzuur
Azijnzuur
Thoriumoxide of mangaanoxide
Stikstofgas

Bouw eerst een oven.
De manier om een oven te bouwen is als volgt:
Sluit een sep trechter aan op de adapter die verbonden is met de condensor en plaats een mechanische roerder in de sep trechter.
Sluit de stikstofgasinlaat aan op dit onderdeel.
Vul de condensor met kleine steentjes gereinigd met aceton (volledig gevuld).
Als je geen steentjes hebt, breek dan een glas en vul het.
Giet mangaanoxide of thoriumoxide in deze steentjes.
Sluit een uitlaatadapter voor stikstofgas aan op het uiteinde van de condensor, die verbonden is met de afvoerkolf.

Middendeel Verwarm de condensor met directe vlamwarmte en open langzaam, terwijl je fenylazijnzuur en azijnzuur mengt (de roerder in de sep trechter roert), de sep klep en wacht 15 minuten voor elke 3 shots dat je de vloeistof in de condensor leidt.

Je zult fenylaceton uit de uitlaat zien komen, dat natuurlijk niet zuiver is, maar je kunt het destilleren met vacuüm of stoom.

Tip (Giet het fenylazijnzuur eerst op de krant en zet er een ventilator voor, want het combineert snel met de vochtigheid in de lucht)

Pas de hoeveelheden één voor één aan.
Bijvoorbeeld, voor elke 50 gram fenylazijnzuur heb je minstens 50 gram azijnzuur nodig, maar om zekerder te zijn giet je 57 gram azijnzuur.

Het probleem met deze methode is dat thoriumoxide erg duur en moeilijk te vinden is, maar je kunt misschien mangaanoxide vinden.