4mmc kristallisatie bine methode

kinshasa99

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
5
Ik heb pekelkristallisatie in NaCl geprobeerd
23 g NaCl opgelost in 100 ml water en
100 g 4mmc en in de vriezer gedaan, maar de methode is mislukt.
Nu heb ik 4mmc vaste stof gemengd met NaCl (zout).
Weet iemand hoe ik zout van 4mmc kan scheiden?

ChemDamn

Don't buy from me
New Member
Reaction score
32
Dan voeg je de IPA toe en breng je het aan de kook (per 100g van het mengsel 2L IPA). De 4-mmc zal oplossen in de IPA en de NaCl zal achterblijven als een neerslag. filteren . destilleer dan de IPA. maar in het algemeen, voor dit type kristallisatie, wordt niet NaCl gebruikt, maar CaCl - wees voorzichtig)

subzero013

Don't buy from me
Resident
Reaction score
24
als je een beetje zoutzuur toevoegt aan de waterige oplossing van mef + water, kristalliseert het dan normaal bij een negatieve temperatuur in de vriezer? bij - 16 - 20 graden. zal het water dan niet samen met het mef bevriezen?

ChemDamn

Don't buy from me
New Member
Reaction score
32
zal bevriezen

ChemDamn

Don't buy from me
New Member
Reaction score
32
Los 4-mmc op in wodka, of in een mengsel van water + aceton (50% / 50%), dan zal het niet bevriezen. maar je zult geen grote kristallen krijgen met deze methode. de kristallen zullen heel klein zijn, zoals sneeuwvlokken.

subzero013

Don't buy from me
Resident
Reaction score
24
In het volgende onderwerp schreven ze dat water bij -8 niet zou bevriezen, heb ik het niet geprobeerd bij deze temperatuur? Is het het geloven waard? Kristallen liggen heel dicht tegen elkaar aan, zien er massief uit

ChemDamn

Don't buy from me
New Member
Reaction score
32
als de concentratie van 4-mmc in water 1g per 1ml of meer dan 1g per 1ml is, dan zal de oplossing bij -8C niet bevriezen. maar al bij -10C of lager bevriest de oplossing.

george123

Don't buy from me
New Member
Reaction score
0
Als ik wil kristalliseren moet ik wachten tot alle vloeistof verdampt? Veel personeel verblijf in water? Hoeveel dagen normaal moet ik wachten?

ChemDamn

Don't buy from me
New Member
Reaction score
32
10-15 uur. dit is een isohydrische kristallisatiemethode - de oververzadiging van de oplossing ontstaat door een daling van de temperatuur van het oplosmiddel (water). ongeveer 10-20% 4-mmc blijft achter in het water. daarom gooien we het water niet weg, maar verdampen we het om het resterende 4-mmc te extraheren.

george123

Don't buy from me
New Member
Reaction score
0
Ik zie uw methoden hoe te kristalliseren, maar waarom mensen geven 2-3 ml per 1 g 4 MMC zal dit verschil Hoe groot zijn kristallen.Meer oplosmiddel meer 4 MMC blijven op water?

ChemDamn

Don't buy from me
New Member
Reaction score
32
3-4 ml per 1 g - dit is voor de isotherme methode - wanneer de oververzadiging van de oplossing wordt bereikt door de verdamping van het oplosmiddel. hoe langer het oplosmiddel verdampt, hoe groter de kristalgrootte. maar deze methode vereist een zeer lange tijd - van 2 weken tot 2 maanden (afhankelijk van de samenstelling van het oplosmiddel - de verhouding water / alcohol of aceton)

ChemDamn

Don't buy from me
New Member
Reaction score
32
nee. deze methode is anders. met NaCl wilde hij het vriespunt van water verlagen om het 4-mmc-hydrochloride er beter uit te kunnen laten neerslaan. maar blijkbaar had ik het mis. om het vriespunt van water te verlagen wordt niet NaCl, maar CaCl gebruikt. Een 10% oplossing van CaCl verlaagt het vriespunt van water tot -20C. NaCl verlaagt het vriespunt van water slechts tot -3C.

Last edited by a moderator:

subzero013

Don't buy from me
Resident
Reaction score
24
Kristalliseert calciumchloride bij min 20 of niet? Wat is dan de betekenis van kristallisatie als Mephedron moet worden gereinigd van CaCl door een andere kristallisatie? Je kunt het vervangen door aceton, hij zal ook de vriestemperatuur verlagen, dan hoeft er niets gescheiden te worden.

ChemDamn

Don't buy from me
New Member
Reaction score
32
CaCl bij -20C kristalliseert niet en slaat niet neer (het blijft in water). Ik gebruik ook liever aceton om het vriespunt van water te verlagen - naar mijn mening is dat gemakkelijker en handiger.

G.Patton

Expert
Solutions
3
Reaction score
3,548
Deals
1
3Y7eMz4RaB
1BmoclFY8v

Je bent niet nauwkeurig, kijk maar naar deze grafieken.
Zoals ik al eerder zei, deze methode ziet er ineffectief uit

subzero013

Don't buy from me
Resident
Reaction score
24
Zout afscheiden met ander zout is natuurlijk een twijfelachtige optie. Toch kun je het proberen met een klein aantal. Vertel me wat je hebt bereikt de temperatuur minus 8 graden voor kristallisatie uit water? In huishoudelijke vriezers begint de temperatuur bij min 12 - 14, in het laboratorium bij min 10. Zie ik er slecht uit of is er een niet-standaard manier?

ChemDamn

Don't buy from me
New Member
Reaction score
32
het antwoord is eenvoudig: winter, temperaturen onder nul...

ChemDamn

Don't buy from me
New Member
Reaction score
32
Minus 10 past ook